Een essentieel onderdeel van het field service proces is het succesvol organiseren en uitvoeren van werkorders in het veld.
Met een goede voorbereiding en planning kan je de buitendienst met de juiste informatie en instructies op pad sturen. De werkopdracht kan daarmee in één keer goed uitgevoerd worden, om vervolgens de benodigde afrondende backoffice activiteiten te initiëren.
Het goed inrichten van je werkorder management draagt bij aan je Operational Excellence!
Bij Operational Excellence draait het om het excelleren in je dienstverlening naar je klanten. Dit betekent dat alles binnen de organisatie in één keer goed moet, op tijd is en tegen een uitstekende prijs wordt geleverd.
UPD. (2021, 8 april). Operational excellence, wat is dat? sixsigma.nl. https://www.sixsigma.nl/artikelen/operational-excellence
Het is daarbij van belang om oog te hebben voor de diversiteit in werkzaamheden en de mogelijkheden om die in je software vorm te geven.
Een goede field service applicatie biedt ruimte voor meerdere opdrachtsoorten.
Elke opdrachtsoort heeft zijn eigen unieke karakteristieken, die zich laten vertalen naar een fasering van de backoffice-activiteiten en veldwerkzaamheden, benodigde informatie per fase en statustransities tussen de fases.