Voor beheerders van de telecom-infrastructuur ligt de nadruk steeds meer op beheer en onderhoud. Immers, omdat Nederland vrijwel ‘verglaasd’ is (zie de glaskaart van Stratix), is het aanleggen van glasvezel bijna niet meer nodig. Dit biedt een kans voor jouw fieldservice-bedrijf om de relatie met je opdrachtgever te versterken: ondersteun je opdrachtgevers proactief bij beheer en onderhoud! Dit vraagt wel om een naadloze afstemming tussen alle partijen met behulp van fieldservice-software. Hoe dit er in de praktijk uitziet? Dat lees je hieronder met 2 praktijkvoorbeelden.
De rol van Field Service Plus
Met onze fieldservice-software stroomlijnen we processen voor (onder andere) het beheer en onderhoud van telecomnetwerken. Het systeem zorgt voor een naadloze workflow, vanaf het moment dat een storing wordt gemeld tot de uiteindelijke terugkoppeling aan de opdrachtgever. Hiermee ondersteunt het systeem alle aspecten van fieldservice-management en zorgt zo voor een efficiënte en effectieve dienstverlening.
Praktijkvoorbeeld 1: storing afhandelen voor een netbeheerder
Stel je voor dat er een storing binnenkomt bij een netbeheerder, zoals KPN of Deltafiber. Deze storing wordt via een B2B-koppeling automatisch doorgegeven aan je fieldservice-systeem. Het systeem verifieert of alle benodigde informatie aanwezig is en activeert direct de Service Level Agreement (SLA). Het systeem begint vervolgens met de voorbereiding van de klus, waaronder planning en het toewijzen van de geschiktste monteur. Alle relevante informatie wordt vastgelegd en automatisch teruggekoppeld naar de systemen van de opdrachtgever.
Voorbeeld 2: schade- en claimproces
Een ander voorbeeld is het afhandelen van schades. In dit geval start het systeem automatisch een claimproces. Ook hier wordt het volledige proces, van planning tot facturatie, gedocumenteerd en gecommuniceerd met de opdrachtgever. Mocht er een afspraak met een eindklant nodig zijn, dan krijgt deze een voorgesteld tijdstip of de optie om via een online portaal zelf een afspraak in te plannen.
Het belang van ‘continuous alignment’
Het fieldservice-systeem houdt de opdrachtgever op de hoogte gedurende het hele proces. Van planning tot uitvoering en afronding, alles wordt gecommuniceerd. Dit is wat we noemen ‘continuous alignment‘: het proces van voortdurende afstemming van alle service-activiteiten, met als doel om de doelstellingen van de organisatie maximaal te behalen. Dit zorgt voor een naadloze samenwerking tussen alle betrokken partijen, met als belangrijkste voordelen:
- Efficiënter en effectiever werken
- Soepele samenwerking met partners
- Groei van onderling vertrouwen
Versterk je relatie met de opdrachtgever
Met een systeem zoals Field Service Plus kan jouw fieldservice–bedrijf opdrachtgevers dus verregaand ontzorgen van beheer en onderhoud. Maar het biedt ook voordelen voor jouw bedrijf. Door deze hoogwaardige dienst kun je de positie van je bedrijf versterken en een meer strategische relatie met de opdrachtgever opbouwen.
Win-winsituatie
Een systeem zoals Field Service Plus biedt dus een win-winsituatie. De software maakt het voor je fieldservice–bedrijf mogelijk om je opdrachtgever te ontzorgen van beheer en onderhoud. Ook wordt het leven van je monteurs een stuk eenvoudiger. Daarnaast verstevigt het de positie van je fieldservice-bedrijf, wat kan leiden tot een duurzamere en meer strategische samenwerking.
Meer weten over continuous alignment?
Wil je meer weten over continuous alignment en hoe je dit kunt implementeren in jouw organisatie? Download dan onze whitepaper In 5 stappen naar Continuous Alignment.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van onze software Field Service Plus, bekijk dan ons webinar inclusief live demo. Je kunt natuurlijk ook direct contact met ons opnemen via +31 (0)341-442030 en info@fieldserviceplus.nl.
Meer weten?
Vraag dan ons uitgebreide informatiepakket aan. Het staat voor je klaar!