3. Communiceer met je klant
Misschien wel het belangrijkste: communiceren met je klant. Zoals we hierboven bespraken, kun je dit doen bij statusovergangen tijdens het proces. Zo kun je de klant voorzien van bijgewerkte informatie. Dit kun je per e-mail doen, maar dankzij integraties met communicatieplatformen is het ook mogelijk om dit via WhatsApp of sms te doen.
Een communicatiemoment hoeft echter niet alleen maar gekoppeld te zijn aan een statusovergang. Er zijn veel meer interactiemomenten mogelijk met je klanten, om de klanttevredenheid te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan het informeren over de ETA (Estimated Time of Arrival) -de verwachte aankomsttijd- bij het definitief maken van de planning, bijvoorbeeld per e-mail. Op de dag van het klantbezoek laat de buitendienst per sms vanuit zijn fieldservice-app aan de klant weten wat zijn exacte tijd van aankomst is.
Ook bij onvoorziene zaken (zoals vertraging in de reistijd) kan een contactmoment met de klant worden geintieërd.
Alle communicatie met de klant kun je vastleggen op de werkopdracht, zodat op kantoor helder is wanneer er overeenstemming is geweest met de klant. Ook is het mogelijk voor de buitendienstmedewerker om melding te maken vanuit de fieldservice-app naar kantoor voor benodigde vervolgacties of het aanbieden van aanvullende diensten.