Als manager weet je hoe uitdagend het is om complexe fieldservice-processen aan te sturen. Monteurs voeren vaak verschillende soorten werkorders uit, communiceren met mensen op verschillende locaties en hebben te maken met onverwachte omstandigheden, zoals het weer en verkeer. Verstoringen schoppen je planning en daarmee ook je processen flink in de war, wat vaak ten koste gaat van de productiviteit en efficiëntie. Maar wanneer is het tijd om je procesbesturing structureel te verbeteren en te automatiseren? Ontdek het aan de hand van 9 indicatoren in deze blog.

9 indicatoren dat het tijd is voor procesbesturing

In de praktijk van fieldservice blijkt dat er tenminste 9 indicatoren zijn die aangeven dat de procesbesturing van een fieldservicebedrijf verbeterd kan worden. Je vindt deze hieronder:

  1. Inefficiënt werken: heb je het gevoel dat tijd verloren gaat in je huidige proces? Dit is vaak een duidelijk signaal.
  2. Lage productiviteit: als je team niet de gewenste output levert, is het tijd voor verandering.
  3. Hoge doorlooptijden: zijn de doorlooptijden voor werkopdrachten langer dan verwacht? Een teken aan de wand.
  4. Hoge kosten: stijgende proceskosten zijn een duidelijke rode vlag.
  5. Lage leverbetrouwbaarheid: worden SLA’s niet gehaald? Dan is je proces mogelijk niet effectief genoeg.
  6. Onlogische planning: als je routes niet geoptimaliseerd zijn, verspil je kostbare tijd en brandstof.
  7. Gebrekkige communicatie en coördinatie: als je team niet goed samenwerkt, is het tijd om te herstructureren.
  8. Herhalingsbezoeken: veel fouten en herhalingsbezoeken kunnen een symptoom zijn van onderliggende procesproblemen.
  9. Gebrek aan inzicht: als je niet genoeg actuele data hebt om je resultaten te meten, kun je niet (tijdig) bijsturen.

Herken je je in een of meer van deze punten? Dan is het waarschijnlijk tijd om je fieldservice-proces te automatiseren. Met procesbesturing kun je veel van bovenstaande problemen oplossen en je dienstverlening verbeteren.

Met goede procesbesturing reageer je sneller en effectiever op incidenten.

Iedereen de juiste informatie op het juiste moment

Onze fieldservice-software zorgt dat iedereen in het proces op het juiste moment de juiste informatie heeft. Het leidt medewerkers – op kantoor en in het veld – stapsgewijs door de werkopdracht. En veranderen processen? Dan pas je je processen en koppelingen eenvoudig aan.

Enkele voordelen:
✅ Vergroot je operational excellence
✅ Maak je organisatie wendbaar
✅ Zet je klant op de eerste plaats

Leid je medewerkers vanuit één inbox door hun werkopdrachten.

Whiteboardsessie Field Service Plus: proces stroomlijnen

Procesbesturing voor jouw fieldservicebedrijf? 

Wil je meer weten over procesbesturing en hoe je dit kunt implementeren in jouw fieldservicebedrijf? Neem dan contact op met ons via +31 (0)341-442030 of info@fieldserviceplus.nl.

Operationeel manager, improviseer jij ook dagelijks met Excel en losse tools?
Field service aansturen met losse tools en Excel
Expert blog

16 april 2024

Over de effecten op de lange termijn Als operationeel manager van een fieldservicebedrijf in de telecom- of...

Lees meer
Ontmoet Isabelle: onze nieuwe software engineer bij Field Service Plus
Isabelle, de nieuwe junior software ontwikkelaar bij Field Service Plus
Nieuws

21 december 2023

Met haar unieke combinatie van programmeerkennis, passie voor computertechniek en liefde voor gamen, verwelkomen we bij...

Lees meer
Wanneer is het tijd om jouw procesbesturing te verbeteren? (9 indicatoren)
sitesurvey
Expert blog

16 november 2023

Als manager weet je hoe uitdagend het is om complexe fieldservice-processen aan te sturen. Monteurs voeren vaak...

Lees meer
Focus op beheer & onderhoud: hoe kan ik netbeheerders hierin versterken?
Field Service in de telecom
Expert blog

24 oktober 2023

Voor beheerders van de telecom-infrastructuur ligt de nadruk steeds meer op beheer en onderhoud. Immers, omdat...

Lees meer
Field Service Plus: trotse sponsor van Marathon voor onderwijs
Sponsoring marathon voor onderwijs
Nieuws

27 september 2023

Op 7 oktober 2023 staan Nathan en Suzanne aan de startlijn van de Kustmarathon Zeeland. Ze gaan meer dan 42 kilometer...

Lees meer
Bereik Operational Excellence door effectief Werkordermanagement in jouw Fieldservice-bedrijf
Werkordermanagement
Productinformatie

8 augustus 2023

Operational Excellence is meer dan een modewoord, het is een doel dat elke organisatie zou moeten nastreven. Dat geldt...

Lees meer

Vraag dan ons uitgebreide informatiepakket aan. Het staat voor je klaar!