Als manager weet je als geen ander hoe complex fieldservice-processen zijn. Monteurs moeten vaak diverse taken uitvoeren, communicatie tussen mensen op verschillende locaties is een uitdaging en onverwachte omstandigheden zoals het weer en verkeer kunnen je planning flink in de war schoppen. Wanneer is het dan tijd om je procesbesturing structureel te verbeteren? In deze blog geven we 9 indicatoren!

9 indicatoren dat het tijd is voor procesbesturing

  1. Inefficiënt werken: heb je het gevoel dat tijd verloren gaat in je huidige proces? Dit is vaak een duidelijk signaal.
  2. Lage productiviteit: als je team niet de gewenste output levert, is het tijd voor verandering.
  3. Hoge doorlooptijden: zijn de doorlooptijden voor werkopdrachten langer dan verwacht? Een teken aan de wand.
  4. Hoge kosten: stijgende proceskosten zijn een duidelijke rode vlag.
  5. Lage leverbetrouwbaarheid: worden SLA’s niet gehaald? Dan is je proces mogelijk niet effectief genoeg.
  6. Onlogische planning: als je routes niet geoptimaliseerd zijn, verspil je kostbare tijd en brandstof.
  7. Gebrekkige communicatie en coördinatie: als je team niet goed samenwerkt, is het tijd om te herstructureren.
  8. Herhalingsbezoeken: veel fouten en herhalingsbezoeken kunnen een symptoom zijn van onderliggende procesproblemen.
  9. Gebrek aan inzicht: als je niet genoeg actuele data hebt om je resultaten te meten, kun je niet (tijdig) bijsturen.

Herken je je in een of meer van deze punten? Dan is het waarschijnlijk tijd om je fieldservice-proces te automatiseren. Met procesbesturing kun je veel van bovenstaande problemen oplossen en je dienstverlening verbeteren.

Iedereen de juiste informatie op het juiste moment

Onze fieldservice-software zorgt dat iedereen in het proces op het juiste moment de juiste informatie heeft. Het leidt medewerkers – op kantoor en in het veld – stapsgewijs door de werkopdracht. En veranderen processen? Dan pas je je processen en koppelingen eenvoudig aan.

Enkele voordelen:
✅ Vergroot je operational excellence
✅ Maak je organisatie wendbaar
✅ Zet je klant op de eerste plaats

Meer weten? Neem contact op met Field Service Plus via +31 (0)341-442030 of info@fieldserviceplus.nl.

Meer weten over procesbesturing? 

Wil je meer weten over procesbesturing en hoe je dit kunt implementeren in jouw fieldservice-organisatie? Neem dan contact op met ons via +31 (0)341-442030 of info@fieldserviceplus.nl.

Wanneer is het tijd om jouw procesbesturing te automatiseren? 9 indicatoren
sitesurvey
Expert blog

16 november 2023

Als manager weet je als geen ander hoe complex fieldservice-processen zijn. Monteurs moeten vaak diverse taken...

Lees meer
Focus op beheer & onderhoud: hoe kan ik netbeheerders hierin versterken?
Field Service in de telecom
Expert blog

24 oktober 2023

Voor beheerders van de telecom-infrastructuur ligt de nadruk steeds meer op beheer en onderhoud. Immers, omdat...

Lees meer
Field Service Plus: trotse sponsor van Marathon voor onderwijs
Sponsoring marathon voor onderwijs
Nieuws

27 september 2023

Op 7 oktober 2023 staan Nathan en Suzanne aan de startlijn van de Kustmarathon Zeeland. Ze gaan meer dan 42 kilometer...

Lees meer
Bereik Operational Excellence door effectief Werkordermanagement in jouw Fieldservice-bedrijf
Werkordermanagement
Productinformatie

8 augustus 2023

Operational Excellence is meer dan een modewoord, het is een doel dat elke organisatie zou moeten nastreven. Dat geldt...

Lees meer
Welkom aan boord: Ton den Ouden, Solution Architect bij Field Service Plus
Welkom aan boord: Ton den Ouden, Solutions Architect bij Field Service Plus
Nieuws

24 juli 2023

We zijn blij om de komst van Ton den Ouden naar Field Service Plus te kunnen melden! Ton, een veteraan in de...

Lees meer
Dé plus van ‘Best of Breed’ voor fieldservice? Aanpasbare werkprocessen!
Operational model Field service plus
Expert blog

27 juni 2023

Voor de meeste fieldservice-bedrijven is het flexibel automatiseren van klantopdrachten een flinke uitdaging. Als...

Lees meer

Vraag dan ons uitgebreide informatiepakket aan. Het staat voor je klaar!