Als manager weet je als geen ander hoe complex fieldservice-processen zijn. Monteurs moeten vaak diverse taken uitvoeren, communicatie tussen mensen op verschillende locaties is een uitdaging en onverwachte omstandigheden zoals het weer en verkeer kunnen je planning flink in de war schoppen. Wanneer is het dan tijd om je procesbesturing structureel te verbeteren? In deze blog geven we 9 indicatoren!
9 indicatoren dat het tijd is voor procesbesturing
- Inefficiënt werken: heb je het gevoel dat tijd verloren gaat in je huidige proces? Dit is vaak een duidelijk signaal.
- Lage productiviteit: als je team niet de gewenste output levert, is het tijd voor verandering.
- Hoge doorlooptijden: zijn de doorlooptijden voor werkopdrachten langer dan verwacht? Een teken aan de wand.
- Hoge kosten: stijgende proceskosten zijn een duidelijke rode vlag.
- Lage leverbetrouwbaarheid: worden SLA’s niet gehaald? Dan is je proces mogelijk niet effectief genoeg.
- Onlogische planning: als je routes niet geoptimaliseerd zijn, verspil je kostbare tijd en brandstof.
- Gebrekkige communicatie en coördinatie: als je team niet goed samenwerkt, is het tijd om te herstructureren.
- Herhalingsbezoeken: veel fouten en herhalingsbezoeken kunnen een symptoom zijn van onderliggende procesproblemen.
- Gebrek aan inzicht: als je niet genoeg actuele data hebt om je resultaten te meten, kun je niet (tijdig) bijsturen.
Herken je je in een of meer van deze punten? Dan is het waarschijnlijk tijd om je fieldservice-proces te automatiseren. Met procesbesturing kun je veel van bovenstaande problemen oplossen en je dienstverlening verbeteren.
Iedereen de juiste informatie op het juiste moment
Onze fieldservice-software zorgt dat iedereen in het proces op het juiste moment de juiste informatie heeft. Het leidt medewerkers – op kantoor en in het veld – stapsgewijs door de werkopdracht. En veranderen processen? Dan pas je je processen en koppelingen eenvoudig aan.
Enkele voordelen:
✅ Vergroot je operational excellence
✅ Maak je organisatie wendbaar
✅ Zet je klant op de eerste plaats
Meer weten? Neem contact op met Field Service Plus via +31 (0)341-442030 of info@fieldserviceplus.nl.
Meer weten over procesbesturing?
Wil je meer weten over procesbesturing en hoe je dit kunt implementeren in jouw fieldservice-organisatie? Neem dan contact op met ons via +31 (0)341-442030 of info@fieldserviceplus.nl.
Meer weten?
Vraag dan ons uitgebreide informatiepakket aan. Het staat voor je klaar!