Laatst schreef ik een artikel over het schaalbaar maken van fieldservice-organisaties. Je vindt er 7 waardevolle tips, maar ik wil daar nu een duurzame draai aan geven. Daarom ga ik hieronder in op het combineren van schaalbaarheid met duurzaamheid in fieldservice-management. 

In een tijd waarin klimaatverandering en milieu-uitdagingen centraal staan, is het belangrijk om op een verantwoorde manier te groeien. Hieronder beschrijf ik 3 manieren waarop je jouw fieldservice-organisatie op een duurzame manier schaalbaar kunt maken. 

1️ Besteed werk uit aan lokale dienstverleners📍 

Als je een groot werkgebied hebt, kun je werkopdrachten uitbesteden aan lokale fieldservice-bedrijven. Door een netwerk van lokale experts op te bouwen, kun je de reistijd en afstanden die jouw monteurs moeten afleggen flink verminderen. Dit leidt niet alleen tot minder brandstofverbruik en een lagere ecologische voetafdruk, maar zorgt ook voor snellere reactietijden en hogere klanttevredenheid. Lees voor meer informatie over uitbesteden onze blog Hoe besteed je fieldservice uit op een rendabele manier? 

 2️⃣ Slimme planning en routeoptimalisatie 🗺️

Door middel van geavanceerde planningssoftware kun je efficiënte routes samenstellen die het brandstofverbruik verminderen en de productiviteit van je monteurs verhogen. Ook voorkom je met slimme planning onnodige ritten, wat ook weer een gunstig effect heeft op het milieu. 

3️ Circulaire economie 🔄  

Je kunt je opdrachtgevers helpen bij het verduurzamen door hen te ondersteunen bij het verlengen van de levensduur van de infrastructuur en installaties. Door een uitgekiende focus op onderhoud en reparatie, kun je vervanging uitstellen. Dit vermindert de hoeveelheid elektronisch afval dat op stortplaatsen terechtkomt. Deze tactiek kan onderdeel zijn van je strategie om je klant op 1 te zetten.  

Zie jij nog andere mogelijkheden voor het combineren van schaalbaarheid met duurzaamheid? Of wil je meer weten over deze tips? Ik hoor graag van je! 💡  

Field Service Plus

Wij helpen je graag verder. Onze specialisten zitten voor je klaar!

Webinar (30 mei): Ontdek de kracht van onze software voor Telecom
Field service plus demo en webinar
Nieuws

15 mei 2023

Tijdens ons exclusieve webinar op 30 mei geven we een informatieve demonstratie van hoe Field Service Plus de...

Lees meer
5 essentiële tips voor uitmuntende klantenservice in de buitendienst
klanttevredenheid
Expert blog

2 mei 2023

Als operationeel manager van een fieldservice-bedrijf weet je dat tevredenheid van je eindklanten cruciaal is voor het...

Lees meer
Schaalbare Field Service: Denk Duurzaam, Groei Slim! 🌱
Duurzameschaalbaarheid
Expert blog

13 april 2023

Laatst schreef ik een artikel over het schaalbaar maken van fieldservice-organisaties. Je vindt er 7 waardevolle tips,...

Lees meer
Hoe maak ik mijn fieldservice-organisatie schaalbaar? (7 tips)
Lowcode fieldservice
Expert blog

30 maart 2023

Voor veel fieldservice-bedrijven is schaalbaarheid een groot probleem. De marktvraag neemt alleen maar toe, onder...

Lees meer
Nieuwe naam en website!
Nieuwsbericht
Nieuws

22 maart 2023

Field Service Plus (voorheen 2G) heeft de laatste maanden een aantal grote stappen vooruitgezet. Na de verhuizing eind...

Lees meer
Hoe besteed je fieldservice uit op een rendabele manier?
Expert blog

24 januari 2023

Aannemers voeren fieldservice-opdrachten meestal zelf uit. Zo houd je je mensen aan het werk, je hebt de kwaliteit in...

Lees meer