Phillip is alweer tien jaar werkzaam bij Field Service Plus. Hij blikt terug op een afwisselende periode waarin zowel hij als het bedrijf flink zijn ontwikkeld. “Het is voorbijgevlogen, het heeft niet als tien jaar gevoeld,” lacht Phillip.

Procesflows voor fieldservice inrichten

Phillip herinnert zich hoe Field Service Plus gedurende deze periode de gelijknamige standaardsoftware voor fieldservice-bedrijven ging ontwikkelen. Deze fieldservice-software stelt bedrijven in staat om procesflows voor elke opdrachtsoort tot in detail in te richten en te koppelen aan bestaande IT-systemen. “We plotten nu alle wensen naar één oplossing, het ‘Case Activity Work Order’-concept, wat de basis is van ons product,” legt Phillip uit.

Werkorders uitvoeren voor opdrachtgevers

Phillip legt uit hoe het Case Activity Work  Order-concept werkt: “Alles wat we doen, de functionaliteiten en het product dat we maken, is bedoeld voor bedrijven die werkorders uitvoeren voor opdrachtgevers. De klantopdracht is de Case, de Activity het werk op kantoor, de Work Order  is het werk buiten in het veld. We zorgen ervoor dat alle Activities en Work Orders in de juiste volgorde worden uitgevoerd. Dit zien we steeds meer voorkomen in werkopdrachten bij onze klanten zoals Allinq en Van Gelder.”

Tip: lees meer over het Case Activity Work Order-concept in onze blog over effectief werkordermanagement

“Goede mensen om me heen”

Phillip kende directeur Arjan Klein al sinds 2002, toen ze samenwerkten bij een vorige werkgever. “Het werk inhoudelijk is belangrijk, maar de mensen waarmee je werkt zijn minstens zo belangrijk,” zegt Phillip. Bij Field Service Plus voelde hij zich vanaf de eerste dag als een vis in het water: “Ik heb graag goede mensen om me heen, mensen met een constructieve opstelling, die ownership nemen en ervoor gaan. Hier bij Field Service Plus hebben we dat goed voor elkaar. Daar haal ik mijn werkplezier uit.”

Serieuze klanten

In de afgelopen tien jaar heeft Phillip diverse projecten en oplossingen gerealiseerd. Hij kijkt met trots terug op de maatwerkapplicaties die ze in de beginjaren ontwikkelden: “De applicaties die we 10 jaar geleden hebben gemaakt, draaien nog steeds. We werkten ook toen met serieuze klanten en werden uitgedaagd om goede oplossingen te bouwen.” Meer recent is hij trots op de livegangen van Van Gelder en Allinq Fiber: “Het was een mooi moment waar alles bij elkaar komt, enorm kicken. We hebben geheel op eigen kracht de productontwikkeling gedaan en keuzes gemaakt. Ik vind het een enorme prestatie hoe we dat hebben gedaan en ben trots op het resultaat bij livegang.”

Phillip benadrukt dat ze bij Field Service Plus een stabiel fundament hebben ontwikkeld: “Iedere keer kunnen we dingen toevoegen zonder dat de fundering moet worden aangepast. Vanuit software-engineering gezien, was het een enorme uitdaging, maar we zijn erin geslaagd.”

Lees meer: De technologie van Field Service Plus: zo maken we het waar

Jezelf kunnen zijn

De samenwerking met Arjan en het team bij Field Service Plus kenmerkt zich door humor en een positieve sfeer. Phillip vertelt: “Onze humor kan ik omschrijven als elkaar een beetje uitdagen met een knipoog, dus altijd zonder vervelend te doen. Bij ons kun je altijd jezelf zijn, en we kiezen altijd een positieve insteek en zijn behulpzaam. Elkaar helpen, daar gaat het om. Bij hulp vraag je in ons team niet snel mis.”

De bedrijfscultuur draagt volgens Phillip bij aan het succes: “Het is een luchtige insteek, elkaar helpen, samen dingen aanpakken. Zo kun je ook beter producten bouwen.”

Principes van workflows en case management

Phillip heeft veel kennis van workflows en case management, die hij heeft toegepast bij Field Service Plus: “We hebben het maatwerk steeds kleiner gemaakt, zodat voor onze klanten de procesbouwtijd steeds kleiner wordt. De focus ligt op gebruiksvriendelijkheid als het gaat om het beschikbaar en vindbaar maken van informatie, zowel op kantoor als in het veld.”

Toekomstperspectief

Wat betreft de toekomst ziet Phillip diverse trends en ontwikkelingen in de software voor fieldservice: “Het verder uitbouwen van huidige software, BI-integratie, procesautomation verder uitbreiden en ‘building blocks’ toevoegen om activiteiten en type opdrachten te maken. We zijn ook aan het broeden op hoe we de hele ‘forecasting’ verder kunnen automatiseren.”

“De lowcode is een key differentiator”

Phillip is ervan overtuigd dat Field Service Plus zich kan blijven onderscheiden door de unieke propositie van lowcode: “Het is een key differentiator. Daardoor kun je snel applicaties maken en processen inrichten, en zijn ze snel aanpasbaar. Mendix staat ook niet stil, met programma’s zoals de Adaptable Solution Kit en de uitbreiding van de native mobile ondersteuning, kunnen we in de toekomst op grotere schaal updates uitvoeren.”

“Leuk om voor Field Service Plus te werken!”

Voor nieuwe collega’s of jonge professionals heeft Phillip een duidelijke boodschap: “Onze passie voor software engineering maakt het leuk om voor Field Service Plus te werken. We maken mooie, goede oplossingen met minimaal onderhoud. Ook de verschillen in leeftijd in ons team maken ons aantrekkelijk voor nieuwe collega’s. Jouw bijdrage telt, dit is namelijk een gezamenlijk product, het is een team effort.”

Mooie inzichten en ervaringen dus, waarmee Phillip zijn tienjarig jubileum viert bij Field Service Plus! We hopen dat hij ook in de toekomst kan blijven bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de software en natuurlijk de positieve sfeer in het team. Waarvoor dank, Phillip!

Volg ons op LinkedIn 

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen Field Service Plus? Volg ons op LinkedIn! 

Tien jaar softwareoplossingen ontwerpen: het verhaal van Phillip bij Field Service Plus
Software-engineer bji Field Service Plus
Nieuws

13 juni 2024

Phillip is alweer tien jaar werkzaam bij Field Service Plus. Hij blikt terug op een afwisselende periode waarin zowel...

Lees meer
Samen (software) bouwen, daar draait het om bij Field Service Plus!
Samen software bouwen
Nieuws

30 mei 2024

Begin mei hadden we een teamuitje naar Escape Room Ermelo. Dit was een mooie kans om onze creatieve probleemoplossende...

Lees meer
Operationeel manager, improviseer jij ook dagelijks met Excel en losse tools?
Expert blog

16 april 2024

Over de effecten op de lange termijn Als operationeel manager van een fieldservicebedrijf in de telecom- of...

Lees meer
Ontmoet Isabelle: onze nieuwe software engineer bij Field Service Plus
Isabelle, de nieuwe junior software ontwikkelaar bij Field Service Plus
Nieuws

21 december 2023

Met haar unieke combinatie van programmeerkennis, passie voor computertechniek en liefde voor gamen, verwelkomen we bij...

Lees meer
Wanneer is het tijd om jouw procesbesturing te verbeteren? (9 indicatoren)
sitesurvey
Expert blog

16 november 2023

Als manager weet je hoe uitdagend het is om complexe fieldservice-processen aan te sturen. Monteurs voeren vaak...

Lees meer
Focus op beheer & onderhoud: hoe kan ik netbeheerders hierin versterken?
Field Service in de telecom
Expert blog

24 oktober 2023

Voor beheerders van de telecom-infrastructuur ligt de nadruk steeds meer op beheer en onderhoud. Immers, omdat...

Lees meer

Vraag dan ons uitgebreide informatiepakket aan. Het staat voor je klaar!