We zijn blij om de komst van Ton den Ouden naar Field Service Plus te kunnen melden! Ton, een veteraan in de IT-industrie met 35 jaar ervaring, heeft zich deze maand bij ons aangesloten in de rol van Senior Consultant en Solution Architect. Ton is bepaald geen onbekende voor ons; jarenlang heeft hij samengewerkt met onze collega’s Arjan Klein, Phillip Gussow en Mikko Pöyhönen.

Als software-engineer en teamleider heeft Ton softwareoplossingen ontwikkeld voor een scala aan bedrijven, waaronder Philips en Baan Software. Hij heeft ontwikkelteams opgeleid bij grote internationale namen zoals Tata Steel. Bij CAL Consult heeft Ton met zijn team een nieuw Warehouse Management System (WMS) ontwikkeld voor een groot internationaal logistiek bedrijf. Alle reden dus om nader kennis te maken met Ton.

Waarom heb je de overstap naar Field Service Plus gemaakt?

“Toen ik het nieuwe pand, de nieuwe website en nieuwe naam Field Service Plus voorbij zag komen, trok dit gelijk mijn interesse. Ik ben graag met nieuwe dingen en creativiteit bezig. Ik zag dat Field Service Plus bezig is met een mooie ontwikkeling, zowel qua product als organisatie. De teamspirit met veel jonge mensen sprak me aan en de samenwerking met de mannen was altijd goed. Ik heb het gevoel dat ik echt wat kan toevoegen. Een mooie nieuwe uitdaging.”

Focus op verbeteren

Ton brengt een schat aan kennis en ervaring mee naar ons bedrijf. Maar wat vooral opvalt, is zijn toewijding aan het leveren van kwaliteit en zijn focus op het verbeteren van processen door goed te luisteren naar de eindgebruiker. Dat ziet hij terug bij Field Service Plus, vertelt hij:

“De drive om voor de klant de beste kwaliteit te leveren, viel me gelijk op in het team. Field Service Plus heeft de focus op toegevoegde waarde en verbeteringen aanbrengen in de dagelijkse praktijk. Ik geloof ook dat dit hun succes is: gebruikmaken van bestaande systemen en daarbovenop de dagelijkse bedrijfsprocessen verbeteren, dingen snel kunnen aanpassen en uitbreiden, en zo de eindgebruiker echt helpen.”

Je bent een ervaren software-engineer en solution architect. Hoe denk je deze ervaring in te kunnen zetten binnen ons team?

“Ik heb het ontwikkelproces met de klant al vaak meegemaakt: de gesprekken, goed luisteren en terugkoppelen wat de klant bedoelt. Dan komen bij mij vaak ideeën boven drijven, iets wat je al eens eerder hebt gedaan. Zo reik ik de klant nieuwe oplossingsrichtingen aan: ‘zou je hier ook mee uit de voeten kunnen?’. In plaats van iets bestaands te verbeteren, breng ik de klant op een ander pad, waarover ze later vaak tevreden zijn. Ik heb in veel verschillende keukens mogen kijken, ook bij grote bedrijven. Dit neem je mee.”

Hoe zie je de toekomst van software in de fieldservice-branche?

“Dat is het Best of Breed-verhaal, waarover we in juni een blog schreven. Daar gaat het echt naar toe. Bedrijven zitten vast in hun legacy-systemen. Als je processen hiervan kan loshalen, kun je je meer richten op de eindgebruiker en het gebruiksgemak. Een systeem als Field Service Plus kan het bestaande respecteren en daar bovenop processen toevoegen. Dit maakt het leven van eindgebruikers een stuk makkelijker.”

Ton vervolgt: “Tegenwoordig wil iedereen de informatie op zijn mobiel hebben. Mensen willen ‘event-driven’ en taakgedreven werken. De gebruiker wordt getriggerd om iets te gaan doen en krijgt dan de benodigde informatie om zijn/haar taak uit te kunnen voeren. Dus de focus moet liggen op wat nodig is, in plaats van een informatiebrij over je heen krijgen. Dan kunnen mensen de taken uitvoeren wanneer ze willen, waar ze willen.”

We zijn blij met de komst van Ton en we kijken uit naar zijn creatieve ideeën en inbreng voor onze bestaande en nieuwe projecten. Nogmaals welkom, Ton!

Field Service Plus: trotse sponsor van Marathon voor onderwijs
Sponsoring marathon voor onderwijs
Nieuws

27 september 2023

Op 7 oktober 2023 staan Nathan en Suzanne aan de startlijn van de Kustmarathon Zeeland. Ze gaan meer dan 42 kilometer...

Lees meer
Bereik Operational Excellence door effectief Werkordermanagement in jouw Fieldservice-bedrijf
Werkordermanagement
Productinformatie

8 augustus 2023

Operational Excellence is meer dan een modewoord, het is een doel dat elke organisatie zou moeten nastreven. Dat geldt...

Lees meer
Welkom aan boord: Ton den Ouden, Solution Architect bij Field Service Plus
Welkom aan boord: Ton den Ouden, Solutions Architect bij Field Service Plus
Nieuws

24 juli 2023

We zijn blij om de komst van Ton den Ouden naar Field Service Plus te kunnen melden! Ton, een veteraan in de...

Lees meer
Dé plus van ‘Best of Breed’ voor fieldservice? Aanpasbare werkprocessen!
Operational model Field service plus
Expert blog

27 juni 2023

Voor de meeste fieldservice-bedrijven is het flexibel automatiseren van klantopdrachten een flinke uitdaging. Als...

Lees meer
Webinar (30 mei): Ontdek de kracht van onze software voor Telecom
Field service plus demo en webinar
Nieuws

15 mei 2023

Tijdens ons exclusieve webinar op 30 mei geven we een informatieve demonstratie van hoe Field Service Plus de...

Lees meer
5 essentiële tips voor uitmuntende klantenservice in de buitendienst
klanttevredenheid
Expert blog

2 mei 2023

Als operationeel manager van een fieldservice-bedrijf weet je dat tevredenheid van je eindklanten cruciaal is voor het...

Lees meer