Levenscyclus van netwerken ondersteunen
Netwerken van telecombedrijven zijn continu in beweging. Gedurende de hele levenscyclus van de infrastructuur lopen de benodigde fieldservice-werkzaamheden sterk uiteen. Aanleg, onderhoud, verandering of uitfasering van infrastructuur, storingen verhelpen: een grote diversiteit aan opdrachten, die aannemers in de praktijk vaak gecombineerd uitvoeren.
Grote diversiteit aan werkopdrachten
Iedere opdrachtsoort heeft zijn eigen werkproces. Deze wordt deels op kantoor en deels in het veld uitgevoerd. Klussen kunnen kortlopend en langlopend zijn. Eenvoudig en complex. Gepland en ongepland. Met een lage en hoge marge. Bodemwerkzaamheden kunnen deel uitmaken van de uitvoering, wat specifieke taken voor grondroerders met zich meebrengt; denk bijvoorbeeld aan benodigde klic-meldingen, vergunningaanvragen en afstemming met derde partijen. Kortom, de telecomsector kent een enorme diversiteit aan fieldservice-opdrachten.
Efficiënt én first time right uitvoeren
Voor aannemers is het van groot belang om werkopdrachten zo efficiënt mogelijk én First Time Right uit te voeren. De diversiteit van opdrachten maakt de voorbereiding, organisatie en uitvoering tot een complexe taak, die zich niet zomaar laat automatiseren met de aanwezige softwaresystemen.