Pragmatisch ontwikkelen en implementeren 

Bij traditionele IT-implementaties doorloop je vaak een heel traject, voordat je een concrete oplossing hebt. Ook geeft het vaak andere resultaten dan verwacht. Met onze 2+2+2-aanpak kom je op een pragmatische manier veel sneller tot resultaat. Het ontwikkel- en implementatieproces verloopt op een iteratieve manier, waarbij de eindgebruiker nauw betrokken is 

Project aanpak implementatie

In 2 dagen: context helder in beeld 

We gaan van start met het in kaart brengen van de werkprocessen en deze in hun context te plaatsen. Via welk kanaal komt een werkopdracht binnen, uit welke stappen deze is opgebouwd, wat zijn de hoofdactiviteiten? Ook analyseren we met welke bestaande processen en IT-systemen de opdrachtsoort te maken krijgt. Indien nodig maken we een keuze uit de opdrachtsoorten in het werkpakket om initieel mee van start te gaan. 

In 2 weken: werkend concept

Als de opdrachtsoorten en hun context helder zijn, realiseren we in 2 weken een eerste opzet van de oplossing. Oftewel een prototype van de beoogde applicatie, die de werking ervan goed simuleert. Al klikkend krijg je zo een goed beeld van de gebruikerservaring en functionaliteit en kun je gerichte feedback geven.  

In 2 maanden: live met de oplossing

Als derde stap ontwikkelen we in 2 maanden de uiteindelijke oplossing. Via de integratielaag van de software verbinden we de oplossing met interne en externe systemen, websites, innovatieve web services en berichten uit andere systemen. Aan het eind van deze 2 maanden gaan we live met de nieuwe oplossing. 

Flexibiliteit 

Door onze 2+2+2-werkwijze kan iedereen zien welke werkpakketten worden aangepakt en hoe het traject eruitziet. Je hebt alle vrijheid om de omvang en fasering te bepalen. Je kunt beginnen met één of twee opdrachtsoorten uit een werkpakket, meerdere soorten naast elkaar uitwerken, de volgorde aanpassen en profiteren van eerdere stappen. Niets is in beton gegoten. In een paar simpele stappen komen we zo tot een eindresultaat.  

De oplossing is in gebruik, gebruikers zijn tevreden en doelen worden gehaald. Maar je omgeving staat niet stil. SLA’s worden strakker. Nieuwe technieken komen beschikbaar. Processtappen komen erbij, worden samengevoegd of vallen af. Je wil je model hierop snel kunnen aanpassenzonder een complete herimplementatie. Onze werkwijze en software is hierop berekend. Via 2+2+2, het flexibele domeinmodel en versiebeheer kun je het proces een stuk eenvoudiger optimaliseren dan bij traditionele erp– en crm-systemen. Dit geeft je de vrijheid om snel door te kunnen met je business. 

Simpele uitrol 

Lange trainingen voordat je gebruikers hun weg kunnen vinden in een doolhof van schermen en velden? Niet bij Field Service Plus. Na minimale uitleg kies je in de Inbox een werkopdracht die voor je klaarstaat, waarna de software je stap voor stap leidt langs de velden en schermen. Met de operationele dashboards kunnen de proceseigenaar en de medewerkers het werk goed uitvoeren en overzicht houden. Dit maakt het eenvoudig om nieuwe opdrachtsoorten en updates uit te rollen en om nieuwe gebruikers in te werken. 

Buitendienst electriciteitscentrale
proces

Over ons

Al sinds 2004 helpen we bedrijven met een technische buitendienst bij het zo efficiënt en goed mogelijk uitvoeren van steeds wisselende werkpakketten in het veld. Met onze oplossingen kunnen aannemers en ingenieursbureaus het maximale uit hun mensen halen. Zo verhogen zij hun operational excellence, zettten ze hun klant op 1 en verbeteren en innoveren ze continu hun dienstverlening.

Over ons

Vraag dan ons uitgebreide informatiepakket aan. Het staat voor je klaar!